Romanii AZI este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research si functioneaza ca instrument de punere in context a cercetarilor de piata implementate pentru clientii din portofoliul companiei. El are loc lunar si reda aspecte de moment legate de romani, dar si evolutia lor in timp. Astfel, toate studiile pornesc de la intelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile invata cum trebuie sa comunice cu publicul tinta, pornind de la emotiile si motivatiile dominante din societatea romaneasca din acea perioada. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).
Dupa o perioada cu un nivel ridicat de furie (60% in aprilie 2020), scaderea incidentei acestei stari, alaturi de cea de energie/optimism este fireasca. Romanii se plaseaza astfel in luna mai inca intr-un moment de furie, dar mai temperata (51%, urmata pe locul II de oboseala si liniste, 38%, detasare de problemele din contextul actual).
IMPORTANT DE STIUT: Brandurile pot comunica in continuare invitand oamenii la dezbatere/implicare. Atentie! Creste predilectia catre analiza si oamenii sunt mai critici, apatici si mai greu de multumit.
Cresterea in importanta a relatiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicata si prin incetarea starii de urgenta si posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalti.
Ierarhia teritoriilor se pastreaza (fata de aprilie 2020), cu diferente nesemnificative intre depasirea obstacolelor si stabilitate/ responsabilitate.
IMPORTANT DE STIUT: Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relatiile de cuplu, pentru ca ele cresc in importanta. Este in continuare un moment bun sa le arate oamenilor ca sunt alaturi de ei in depasirea obstacolelor.
Rolul cumparaturilor este inca, in principal, legat de baza piramidei (nevoile de baza, siguranta). Cresc, insa, in importanta nevoile din varful piramidei. Acest lucru se intampla intr-o perioada in care multi oameni isi reiau activitatea si spera sa poata din nou cheltui si pentru altceva decat pentru produse de baza. Rolul de stima de sine este aproape la fel de importnt ca cel de siguranta.
IMPORTANT DE STIUT: Oamenii sunt acum deschisi sa compenseze pentru abtinerea de la cheltuieli din varful piramidei de pe parcursul starii de urgenta.
Observam cateva diferente semnificative in functie de profilul romanilor:
Studiul este reprezentativ national urban, completat de 1010 de respondenti (in lunile aprilie si mai) si marja de eroare este de +/-3%.
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-urile care asigură funcționalitățile de bază și caracteristicile de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează informații personale.Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.