Toti avem senzatia ca mancam sanatos, gustos, ca facem cele mai bune alegeri atunci cand vine vorba despre cumparaturile de zi cu zi. In realitate, nici nu ne dam seama pe ce ni se duc banii si cred ca suntem toti de acord ca, intr-un
Cabinetele terapeutilor s-au mutat la mall, iar cumparaturile au devenit o metoda destul de costisitoare; nu stim cat te vindeca de stres, dar sigur te vindeca de bani!
A-l pastra pe vechiul client fericit e tot new business. Iar asta pentru ca un client multumit are sansa sa iti aduca inca unul si inca unul, pe cand unul nemultumit te poate face sa pierzi zece clienti actuali.
Marketing research-ul incepe cu povestea dintre Cain si Abel, incepe cu calitativ si cantitativ, doua instrumente, aparent, antagonice, care isi disputa utilitatea, capacitatea de a livra insight-uri, iar la final, cand se termina povestea raportului de cercetare, iti dai seama ce echipa buna formeaza impreuna.
Indiferent de metodologiile sofisticate pe care le putem folosi noi in marketing research, fundamentul cercetarii de piata si al intelegerii consumatorului il constituie intrebarile aplicate prin intermediul departamentului de field din orice companie de cercetare de piata.
Ca sa nu vorbim despre metode si tehnici de cercetare la modul teoretic, Magda Visoiu, o minune de cercetator calitativist, ne povesteste cateva lucruri despre viata de researcher.
In momentul in care o companie romaneasca pleaca intr un efort antreprenorial, are mai multe directii in care poate porni. Fie ca vorbim despre o companie din zona serviciilor, fie ca discutam despre una din zona producatorilor, tentatia cea mai mare este sa isi organizeze
Din punct de vedere practic, achizitionarea unor bunuri pe care nu le cumparai de fel iti livreaza apartenenta la o alta clasa, iti da posibilitatea sa avansezi pe piramida lui Maslow si, pe langa oportunitatea de apartenenta la un nivel superior, iti ofera posibilitatea de
Gasim consumatorii intr-o anumita dispozitie, ii impartim pe criteriile prestabilite de catre noi, dar uitam ca au niste motivatii personale si ne uitam mai mult catre felul in care se raporteaza la categorie, fara sa ne intrebam: ,,Cine e omul asta, de fapt?”