EDITIE SPECIALA ROMANII AZI – RETAIL: STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: Cum si de ce cumpara romanii (focus asupra lunii octombrie)

Rezumat: Pentru companiile de retail, cea mai importanta concluzie este ca eforturile lor de a imbunatati serviciile online vor atrage familiile moderne, un segment mare si constant (25% din populatie), pe care se pot baza  – 44% prefera sa comande online. Comunicarea eforturilor in sensul acesta va reprezenta un succes in cazul lor. Familiile moderne sunt cele mai deschise catre lucruri noi (36% in octombrie). Cei mai reticenti la schimbare in perioada asta sunt Maturii singuri (15% in octombrie), care comanda online doar in proportie de 9%.

 

Ce atitudini si intentii de cumparare au romanii in luna octombrie

 

24% dintre romanii prefera sa comande online, iar 76% prefera sa faca cumparaturi fizic, mergand in supermarketuri si magazine.  Familiile moderne s-au adaptat cel mai mult la aceste vremuri si comanda online in proportii mai mari (44% fata de media de 24%). Cel mai putin comanda online Maturii singuri (9%).

 

De ce se intampla acest lucru si ce pot face companiile de retail?

 

Despre familiile moderne: Desi se adapteaza la nou si sunt in pas cu vremurile, familiile moderne sunt cel mai constant segment ca emotii si prioritati, de pe perioada pandemiei. Tot in randul lor observam cea mai mica diferenta intre mediul urban si mediul rural. Astfel, in mediul rural, orientarea catre schimbare si depasirea obstacolelor este de 30%, iar in mediul urban, de 36%. Asta inseamna ca: e bine ca acest segment sa fie avut in vedere in comunicare, mai ales in a comunica utilizarea mediului online si masuri moderne de a avea grija de clienti.

 

Despre maturii fara partener: Maturii singuri sunt si cei care ies in oras la fel de mult ca inainte, comportamentul lor schimbandu-se mai putin decat in cazul celorlalte segmente, in contextul pandemiei. Ei prioritizeaza puterea si perfectionarea, diferentierea de ceilalti (15% in sept), mult peste media de 4% si par mai rezistenti la schimbarea comportamentelor de cumparare. Asta inseamna ca:  Maturii fara partener sunt un segment care isi doreste mai degraba sa nu simta ca au loc schimbari; ei au nevoie de masuri si campanii care sa le spuna ca lucrurile, in aspectele importante, au ramas la fel.

 

Criteriul principal al alegerii brandului de supermarket/ hypermarket este pretul (pentru 22%), iar acest criteriu este mai important pentru Maturii fara partener, decat pentru celelalte segmente (29%).

 

 

In continuare, versiunea clasica a barometrului Romanii AZI ne raspunde la mai multe intrebari despre emotiile, prioritatile si comportamentul de consum al romanilor, intr-o analiza comparativa asupra lunilor aprilie-octombrie.

Date

October 27, 2020

Category

Blog, Revealing Trends, Studies

X
    wpChatIcon