Romanii astazi este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfasoara continuu si functioneaza ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru romani) in momentul respectiv. Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate in rapoartele de cercetare comandate de clientii Reveal si ofera o viziune clara despre contextul emotional in care se afla romanii in diferite perioade.
Acest studiu descrie si starea emotionala a societatii noastre luand in calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice si are si o componenta de masurare a comportamentului de consum al romanilor – masoara si indicatori ce tin de rolul cumparaturilor pentru ei in acest moment.
In primul rand, observam ca cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al sigurantei si stabilitatii. O treime dintre romani, mai ales familiile traditionale si persoanele in varsta se auto-definesc ca fiind grijulii si responsabili si declara ca pentru ei este important sa actioneze cu respect pentru cei din jur (in acest moment).
Pe locul doi, la polul opus, avem segmentul de persoane al caror valori se concentreaza pe schimbare. Depasirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce definesc 30% dintre romani, mai ales cand vorbim de tineri, dar si de persoane mature singure sau fara copii.
Observam, totusi, tot o treime (28%) – mai degraba parinti – care pun accentul asupra relatiilor sociale si se pozitioneaza in cadranul unitatii si al armoniei. Acestia declara ca joaca, iubirea si armonia le descriu cel mai bine prioritatile in acest moment.
Pe ultimul loc se afla teritoriul puterii, unde doar 9% dintre romani se pozitioneaza. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri dintre respondenti, dar si de catre persoanele mature, fara partener care descriu puterea si perfectionarea ca prioritati din prezent.
Intrebati despre lucrurile importante, observam ca Romania se imparte in doua: aproape o jumatate dintre respondenti se focuseaza pe depasirea obstacolelor, manifestand o atitudine de luptator. Celalalta jumatate, compusa in principal de familisti peste 35 de ani, este mai statica, declara ca principala lor preocupare este sa pastreze stabilitatea.
“Romanii traverseaza o perioada in care mantinerea starii de fapt (stabilitatea) si depasirea obstacolelor merg mana in mana, sunt interdependente. E nevoie sa depasim obstacole si sa traversam cu grija pericole, pentru a pastra ceea ce avem. Si este nevoie sa ne conservam energia si sa ne concentram pe lucrurile cu adevarat importante, pentru a depasi aceste obstacole.” completeaza Beti Toma, analist Reveal Marketing Research
Aceasta atitudine de conservare a energiei si a bugetelor se observa si in comportamentele lor de cumparare. 85% dintre romani declara ca achizitiile pe care le fac in aceasta perioada le acopera nevoile de baza – ii ajuta sa supravietuiasca si ii ajuta sa se simta in siguaranta si sanatosi.
Putem observa ca acest comportament de cumparare nu ii ajuta in mentinerea unei stari emotionale pozitive. Lipsa investitiilor in mentinerea relatiilor sociale sau in dezvoltarea personala prin experiente noi au un impact puternic asupra sentimentelor romanilor. 60% declara ca in perioada asta, emotiile dominante sunt de nervi si furie, iar aceste stari seteaza dorinta de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie sa castige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de entertainement. Este necesar ca brandurile sa ii convinga pe consumatori prin dovezi rationale ca ele sunt alegerea potrivita.
Pe locul 2 vedem tot un grup de stari negative – plictiseala si oboseala fiind principalele emotii pentru 26% dintre romani. Acestia nu au grad scazut de energie si sunt pe mood-ul general de analiza, de examinare si mai putin de explorare. Asta inseamna ca este putin probabil ca romanii sa manifeste dorinta de a incerca gusturi sau produse noi, deci nu este o perioada benefica pentru procese de dezvoltare portofolii sau de proiecte de rebranding.
“Situatia de instabilitate in care ne aflam provoaca brandurile sa se alinieze in comunicare cu asteptarile consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis sa livram partenerilor nostri insight-uri despre prioritatile si emotiilor romanilor este sa ii ajutam sa fie mereu conectati la nevoile publicului lor tinta, sa vorbeasca pe aceeasi limba si sa ia decizii potrivite si compatibile cu starea de spirit a romanilor.” Spune Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).
Chestionarul a fost completat de 1010 respondenti, 18+ ani.
Studiul este reprezentativ national urban si marja de eroare este de +/-3%.
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-urile care asigură funcționalitățile de bază și caracteristicile de securitate ale site-ului web. Aceste cookie-uri nu stochează informații personale.Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.